Beyond the sentence : introducing discourse analysis
著者
書誌事項
Beyond the sentence : introducing discourse analysis
(Macmillan books for teachers)
Macmillan, 2005
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 186-189) and index
内容説明・目次
内容説明
How do we design sentences to fit their purposes and how do we combine them to communicate complex, contextualised meanings? In this witty and incisive book, Scott Thornbury takes discourse apart to show how it is organised and how it aids communication. Starting with an examination of genre, he goes on to look at how we structure written and spoken text and how we use these structures in comprehending meaning. Scott shows how insights into discourse can - and should - affect our work as language teachers. The idea that we need to help students work 'at the level of text' as well as make correct sentences is not a new one. But here you will find suggestions - backed up by practical, fun activities - for how you can achieve this in your classroom.
「Nielsen BookData」 より