Joan Snyder
著者
書誌事項
Joan Snyder
Harry N. Abrams, 2005
- : hard
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Published to concide with an exhibition, on view at the Jewish Museum, New York, Aug. 12-Oct. 23, 2005 and at the Danforth Museum of Art, Framingham, Mass., Nov. 10-Feb. 5, 2006
Bibliography: p. 174
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Joan Snyder's introduction into the New York art world began with a series of Stroke paintings completed in the 1970s. These paintings were included in the Whitney 1973 Biennial and the Corcoran 1975 Biennial, and were the basis of her first solo shows in New York City, San Francisco, and Los Angeles. Although often placed under various umbrellas of art movements - abstract expressionism, lyrical abstractionism, feminism - Snyder's art has never been easily categorized. The changing nature of her work, with its combination of personal iconography, female imagery, aggressive brushstroke, and accomplished formalism, has kept her steadily untagged. For this reason, among others, she remains a highly regarded painter and an influential and important figure in the world of visual arts.
「Nielsen BookData」 より