Japanese horror cinema
著者
書誌事項
Japanese horror cinema
University of Hawai'i Press, c2005
- : hardback
- : pbk
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 207-214
Includes index
内容説明・目次
内容説明
A much-needed critical introduction to some of the most important Japanese horror films produced over the last fifty years, Japanese Horror Cinema provides an insightful examination of the tradition's most significant trends and themes. The book examines the genre's dominant aesthetic, cultural, political, and technological underpinnings, and individual chapters address key traditions; the popular avenging spirit motif; the impact of atomic warfare, rapid industrialization, and apocalyptic rhetoric in Japanese visual culture; the extents to which changes in the economic and social climate inform representations of monstrosity and gender; the influence of recent shifts in audience demographics; and the developing relations (and contestations) between Japanese and Western (Anglo-American and European) horror film tropes and traditions.
Japanese Horror Cinema includes a preface by Christopher Sharrett; case studies of internationally renowned films such as Nakata Hideo's Ringu, Ishii Takashi's Freeze Me, and Fukasaku Kinji's Battle Royale; and a filmography of Japanese horror films currently available in the U.S. and the U.K.
Contributors: Christopher Bolton, Phillip Brophy, Ian Conrich, Gareth Evans, Ruth Goldberg, Richard Hand, Steffen Hantke, Matt Hills, Frank Lafond, Graham Lewis, Jay McRoy, Xavier Mendik, Gary Needham, Steven Jay Schneider, Christopher Sharrett, Eric White, Tony Williams.
「Nielsen BookData」 より