Education and the historic environment
著者
書誌事項
Education and the historic environment
(Issues in heritage management, 3)
Routledge, 2004
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"English Heritage" -- Cover
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Practical, inspiring and instructive, Education and the Historic Environment emphasizes the contribution to both education and heritage that results from a positive relationship between the two disciplines.
Education and the Historic Environment examines evidence, case studies and chapters from a wide cross section of the heritage sector and:
argues for the value of using the physical remains of the past
shows how and where the historic environment can be used to fit into and enhance learning
examines how guidelines are reinforced
looks at how physical heritage can not only be used to teach obvious subjects such as history, but are also useful across the curriculum, from literacy and numeracy to citizenship.
Teachers at all levels, and students, academics and professionals in archaeology and heritage management, will all be able to use the case studies to reform and enhance their work.
「Nielsen BookData」 より