Soweto blues : jazz, popular music, and politics in South Africa
著者
書誌事項
Soweto blues : jazz, popular music, and politics in South Africa
Continuum, 2005
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 333-335) and index
内容説明・目次
内容説明
Illustrates the vibrant relationship between jazz and the antiapartheid movement in twentieth-century South Africa. A major new contribution to the study of African music, "Soweto Blues" tells the remarkable story of how jazz became a key part of South Africa's struggle in the 20th century, and provides a fascinating overview of the ongoing links between African and American styles of music. Ansell illustrates how jazz occupies a unique place in South African music. Through interviews with hundreds of musicians, she pieces together a vibrant narrative history, bringing to life the early politics of resistance, the atmosphere of illegal performance spaces, the global anti-apartheid influence of Hugh Masakela and Miriam Makeba, as well as the post-apartheid upheavals in the national broadcasting and recording industries. Featuring an introduction by Abdullah Ibrahim, "Soweto Blues" is a fitting tribute to the power of music to inspire optimism and self-expression in the darkest of times.
目次
- Introduction
- Chapter 1: Where it All Started
- Chapter 2: New Sounds of the Cities
- Chapter 3: Athens on the Reef
- Chapter 4: The Land is Dead
- Chapter 5: Underground in Africa
- Chapter 6: Jazz for the Struggle, and the Struggle for Jazz
- Chapter 7: Home Is Where the Music Is: South African Jazz Abroad
- Chapter 8: The 1990s and Beyond: Not Yet Uhuru
- Appendix: Interviewees and Recordings
- Glossary
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より