Critical literacy : what every American ought to know
著者
書誌事項
Critical literacy : what every American ought to know
(Series in critical narrative / edited by Donaldo Macedo)
Paradigm Publishers, c2005
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes 5,000 names, dates, and concepts
"A critical response to E.D. Hirsch, Jr.'s Cultural Literacy: What every American needs to know and the schools we need and why we don't have them."
Includes bibliographical references (p. 143-150) and index
内容説明・目次
内容説明
In Critical Literacy Eugene F. Provenzo Jr. challenges E. D. Hirsch's assumptions about culture and education. Calling for a broader and more democratic vision than Hirsch, Provenzo critiques Hirsch's legacy up through the current conservative educational agenda for education which, he argues, denies, not only the United States' diversity, but its democratic traditions of democratic participation. His book shows why critical faculties and skills of students are essential not only to the success of individual students but to their participation in a healthy democracy. Provenzo offers a list of 5,000 things every educated American ought to know-- none of them the same items as those included on Hirsch's list in Cultural Literacy. Critical Literacy is essential reading for those concerned with our schools and the future of our children.
目次
- Introduction
- Chapter 1 Cultural Literacy and the Loss of Democratic Dialogue
- Chapter 2 What Literate Americans Ought to Know-A Preliminary List
「Nielsen BookData」 より