Fictions and fakes : forging romantic authenticity, 1760-1845
著者
書誌事項
Fictions and fakes : forging romantic authenticity, 1760-1845
(Cambridge studies in romanticism, 64)
Cambridge University Press, 2006
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 234-251) and index
内容説明・目次
内容説明
British Romantic literature descends from a line of impostors, forgers and frauds. Through a series of case-studies - beginning with the golden age of forgery in the late eighteenth century and continuing through canonical Romanticism and its aftermath - Margaret Russett demonstrates how Romantic writers distinguished their fictions from the fakes surrounding them. This 2006 book examines canonical and lesser-known Romantic works alongside fakes such as Thomas Chatterton's medieval poems and 'Caraboo', the impostor-princess. Through original readings of works by Wordsworth, Coleridge, Byron, Walter Scott, John Clare, and James Hogg, as well as chapters on impostors in popular culture, Russett's interdisciplinary and wide-ranging study offers a major reinterpretation of Romanticism and its continuing influence today.
目次
- Introduction
- 1. From fake to fiction: toward a Romantic theory of imposture
- 2. Chatterton's primal scene of writing
- 3. Unconscious plagiarism: from 'Christabel' to the Lay of the Last Minstrel
- 4. The delusions of Hope
- 5. The 'Caraboo' hoax: Romantic woman as mirror and mirage
- 6. Clare Byron
- 7. The Gothic violence of the letter
- Bibliography.
「Nielsen BookData」 より