Dialogues : Duchamp, Cornell, Johns, Rauschenberg
著者
書誌事項
Dialogues : Duchamp, Cornell, Johns, Rauschenberg
Dallas Museum of Art , Yale University Press, c2005
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"The exhibition ... September 4, 2005, to January 8, 2006, was organized by the Dallas Museum of Art"--T.p. verso
Issued in translucent slipcase
Includes bibliographical references (p. 108-109)
内容説明・目次
内容説明
This book traces the visual and conceptual relationships evident in the works of Marcel Duchamp (1887-1968), Joseph Cornell (1903-1972), Jasper Johns (b. 1930), and Robert Rauschenberg (b. 1925). Although scholars have previously explored the biographical contact between these four artists, this is the first close look at the aesthetic consequences of their interactions. Dorothy Kosinski argues for a notion of dialogic exchange rather than influence, noting a number of shared characteristics in these artists' works including iconography (for example, appropriation of Leonardo's Mona Lisa), process (assemblage and collage), form (boxes), integration of text into the visual field (sardonic subtitles, nonsense inscriptions, etc.), and shared fascination with simple machines.
Featuring around 50 major works by these pivotal artists, including Duchamp's Green Box and Johns's Device, Dialogues reveals the complex and rich exchange manifested in their art.
Distributed for the Dallas Museum of Art
Exhibition Schedule:
Dallas Museum of Art (September 4, 2005 - January 6, 2006)
「Nielsen BookData」 より