The tragic and the ecstatic : the musical revolution of Wagner's Tristan and Isolde
著者
書誌事項
The tragic and the ecstatic : the musical revolution of Wagner's Tristan and Isolde
Oxford University Press, c2005
- タイトル別名
-
The tragic and the ecstatic : the musical revolution of Wagner's Tristan und Isolde
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references(p.319-325) and index
内容説明・目次
内容説明
During the years preceding the composition of Tristan and Isolde, Wagner's aesthetics underwent a momentus turnaround, principally as a result of his discovery of Schopenhauer. Many of Schopenhauer's ideas, especially those regarding music's metaphysical significance, resonated with patterns of thought that had been central to Wagner's aesthetics, and Wagner described the entry of Schopenhauer into his life as a gift from heaven. Chafe argues that Wagner's
Tristan and Isolde is a musical and dramatic exposition of metaphysical ideas inspired by Schopenhauer. The first part of the book covers the philosophical and literary underpinnings of the story, exploring Schopenhauer's metaphysics and Gottfried van Strassburg's Tristan poem. Chafe then turns to the events
in the opera, providing tonal and harmonic analyses the reinforce his interpretation of the drama. Chafe acts as an expert guide, interpreting and illustrating most important moments for his reader. Ultimately, Chafe creates a critical account of ristan, in which the drama is shown to develop through the music.
「Nielsen BookData」 より