The marketing plan
著者
書誌事項
The marketing plan
J. Wiley, c2006
5th ed
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The Marketing Plan, 5th Edition gives students the knowledge, tools, and techniques they need to develop marketing plans like the pros. Throughout the text, step-by-step procedures guide students through each phase in creating marketing plans??from scanning the environment and establishing goals and objectives, to developing marketing strategies and tactics, to presenting and implementing the plan, and everything in between. This text is not just a how-to book; it also explains the importance of a well-formulated marketing plan and encourages student participation through activities. Moreover, it contains seven actual student marketing plans which can be used as models.
This text can be used as a supplement to another text, or as a stand-alone in a Principles of Marketing, Marketing Management, Strategic Marketing, Entrepreneurship, or Internet Marketing course.
目次
Chapter 1. Planning the Development of a Marketing Plan. Chapter 2. Scanning Your Environment.
Chapter 3. Establishing Goals and Objectives.
Chapter 4. Developing Marketing Strategy.
Chapter 5. Developing Marketing Tactics.
Chapter 6. Forecasting for Your Marketing Plan.
Chapter 7. Calculating Important Financial Ratios for Your Marketing Plan.
Chapter 8. Presenting the Marketing Plan.
Chapter 9. Implementation.
Appendix A: Sample Marketing Plans.
Appendix B: Sources of Secondary Research.
Appendix C: Examples of Simple Marketing Research and a Marketing Research Checklist.
Appendix D: How to Lead a Tam.
Appendix E: The Concept and Application of Marketing Strategy.Appendix.
Appendix F: Useful Worksheets for Market Planning.
Appendix G: Useful Web Site that can Help You Develop a Marketing Plan.
Index.
「Nielsen BookData」 より