Von Gnathon zu Saturio : die Parasitenfigur und das Verhältnis der römischen Komödie zur griechischen
著者
書誌事項
Von Gnathon zu Saturio : die Parasitenfigur und das Verhältnis der römischen Komödie zur griechischen
(Untersuchungen zur antiken Literatur und Geschichte, Bd. 74)
de Gruyter, 2004
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally presented as the author's thesis (doctoral)--Universität Bern, 2003
Includes bibliographical references (p. [227]-242) and indexes
内容説明・目次
内容説明
To what extent is Roman comedy dependent on the Greek? The author pursues this old controversy using a comprehensive study of the figure of the Parasite. The Parasite, stemming from the Greek socio-historical context and at first an alien phenomenon for Roman society, itself reflects the historical literary relationship of Roman comedy (located in a Greek milieu) to its Attic precursors.
By investigating the development of the figure of the Parasite on the Roman stage, Andrea Antonsen-Resch gains new insights into the degree to which the relevant plays are dependent on Greek models. One result is to demonstrate that Plautus and Terence follow Greek comedy to a far greater extent than has often been thought.
「Nielsen BookData」 より