The reformation of the image
著者
書誌事項
The reformation of the image
University of Chicago Press, 2004
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 445-482
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Martin Luther preached the radical notion that we are saved through faith alone. With one stroke, he overturned a thousand years of practice and teaching. Gone was the need for saintly intercessors and a special priesthood or the richly decorated and image-filled churches in which such mediation could take place. What counted now was faith arriving inwardly, in each individual, through the text of the Bible - the naked Word of God itself. But if words - not iconic images - led the believer to salvation, why didn't religious imagery disappear during the Reformation? The answer, according to Joseph Leo Koerner's masterful "The Reformation of the Image", lies in the paradoxical nature of Protestant religious imagery itself, which is at once both iconic and iconoclastic. According to Koerner, it is this "iconoclash" that characterizes Reformation art. "The Reformation of the Image" compellingly shows how visual art became indispensable to a religious movement built on words. It also reveals in Protestant images a powerful instance of modern disenchantment: the disappearance of magic both from images and from the world.
「Nielsen BookData」 より