Thinking : the foundation of critical and creative learning in the classroom
著者
書誌事項
Thinking : the foundation of critical and creative learning in the classroom
(Advances in contemporary educational thought series)
Teachers College Press, c2005
- : cloth
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 159-163) and index
内容説明・目次
内容説明
What might a school that wholeheartedly values thinking look like? How can we encourage students to be active learners instead of passive recipients of knowledge? In this engaging book, Boostrom invites readers to think about the ways in which the practice of teaching unintentionally promotes non-thinking. By engaging the reader in the experience of thinking rather than trying to define it, this accessible volume:
Addresses the current emphasis on standardized curriculum and how it discourages teachers from providing content that provokes thought, and discourages students from intellectual engagement.
Uses engaging, real-life examples from high school and college classrooms.
Offers a fresh perspective on a problem all teachers struggle with-how to get students thinking.
Reexamines familiar topics to see how they come into play in the problem of non-thinking, including higher-level thinking, multiple intelligences, disciplinary boundaries, narrative, cultural literacy, and plagiarism.
「Nielsen BookData」 より