Bibliographic Information

製品開発力と事業構想力

DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー編集部編・訳

(Harvard business review anthology)

ダイヤモンド社, 2006.5

Other Title

Innovating for new products

Innovation for new products

Title Transcription

セイヒン カイハツリョク ト ジギョウ コウソウリョク

Available at  / 98 libraries

Description and Table of Contents

Description

「現状維持」では成長はありえない。組織を変え、他者と組み、アイデアを評価し、利益の出る新製品・新事業をつくり出す。アイデアを生み出し新機軸を育てる方法論。

Table of Contents

  • 第1章 新商品戦略:バリューチェーンの選択
  • 第2章 イノベーションの潜在価値を評価する法
  • 第3章 イノベーション・ファクトリー:知を創発する組織への転換
  • 第4章 オープンマーケット・イノベーション
  • 第5章 埋もれた技術の市場化戦略
  • 第6章 R&Dを顧客に転嫁する事業モデル
  • 第7章 破壊的イノベーションを事業化させる法
  • 第8章 成功の悪魔

by "BOOK database"

Related Books: 1-1 of 1

Details

  • NCID
    BA76812506
  • ISBN
    • 4478380465
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    jpn
  • Text Language Code
    jpn
  • Original Language Code
    eng
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    xi, 242p
  • Size
    21cm
  • Classification
  • Subject Headings
  • Parent Bibliography ID
Page Top