The shape of colour : excursions in colour field art, 1950-2005
著者
書誌事項
The shape of colour : excursions in colour field art, 1950-2005
Art Gallery of Ontario, c2005
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of an exhibition held at the Art Gallery of Ontario, Jun. 1-Aug. 7, 2005
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Color field art covers more acreage than you might expect. In this major reappraisal cataloguing an exhibition at the Art Gallery of Ontario in Toronto, the definition is extended to include both contemporaneous works in media other than painting and recent iterations by younger artists. Thus, artists more often deemed Minimalist, such as Dan Flavin, Sol LeWitt, Fred Sandback and Robert Irwin, are seen as responding to ambitions expressed in color field painting, and contemporary works, such as those by Peter Halley and Polly Apfelbaum, resonate from proximity to masterworks from an earlier generation. Apfelbaum's Gun Club from 2002, for example, dances meaningfully with Helen Frankenthaler's Tutti Fruitti, 1966. In addition, you'll see how Morris Louis, Adolph Gottlieb, Barnett Newman, Mark Rothko, Milton Avery and Frank Stella can play on the same field with Odili Donald Odita, Christian Eckert and Charles Long with Stereolab. Curator David Moos and other leading scholars in the field, Sarah K. Rich and Robert Hobbs among them, add insightful commentary.
「Nielsen BookData」 より