Amelie von Wulffen
著者
書誌事項
Amelie von Wulffen
Hatje Cantz, c2005
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"Kunstmuseum Basel, Museum für Gegenwartskunst, 20. August bis 16. Oktober 2005, Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf, 11. Dezember 2005 bis 19. Februar 2006" -- colophon
内容説明・目次
内容説明
German artist Amelie von Wulffen accomplished her breakthrough into the international art scene with presentations at the 50th Venice Biennale and Manifesta 5. Von Wulffen explores collective memory through her vast works on paper--collages, drawings and photographic overlays--which are the products of her experiments in biographical investigation and reconstruction. In some of her works Von Wulffen spans an imaginary web of coordinates between her grandmother, Solchenizin and John Travolta, connecting them by traumatic spaces such as ruins and her own objects of memory. Consistently emphasizing the historical dimensions of her autobiographical experience, von Wulffen appropriates avant-garde techniques in her poetic blending of divergent realities. From the artist's early series to her most recent works, Amelie von Wulffen is a thorough examination of an astoundingly complex and extensive oeuvre.
「Nielsen BookData」 より