Logolounge : 2,000 international identities by leading designers
著者
書誌事項
Logolounge : 2,000 international identities by leading designers
[グラフィック社] , Rockport Publishers, 2006-
2nd pbk ed
- [v. 1] : us
- [v. 1] : ja
- v. 2 : us
- v. 2 : ja
- タイトル別名
-
ロゴラウンジ 2000
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その他のタイトル, 日本での出版情報はカヴァー奥付による
内容説明・目次
- 巻冊次
-
[v. 1] : ja ISBN 9784766116670
内容説明
ロゴマークはビジネス戦略の中で最も重要な要素の一つ。デザイナーがいつもより新しいアイデアを求めているのも不思議ではない。本書「ロゴラウンジ2000」には2000点におよぶロゴデザインが掲載されている。一切の無駄を省き、ロゴデザインの数々を視覚的に見せることだけに特化。いますぐインスピレーションを得たいデザイナーのために編纂された便利なリファレンス・ハンドブックだ。
目次
- Introduction
- Jurors
- Collections(Initials;Typography;Enclosures;Display Type;Calligraphy ほか)
- 巻冊次
-
v. 2 : ja ISBN 9784766118254
内容説明
ロゴマークはビジネス戦略の中で最も重要な要素の一つ。デザイナーがいつもより新しいアイデアを求めているのも不思議ではない。本書には2000点におよぶロゴデザインが掲載されている。一切の無駄を省き、ロゴデザインの数々を視覚的に見せることだけに特化。いますぐインスピレーションを得たいデザイナーのために編纂された便利なリファレンス・ハンドブックだ。
目次
- Initials
- Typography
- Enclosures
- Display Type
- Calligraphy
- Crests
- Sports
- Heads
- People
- Mythology〔ほか〕
「BOOKデータベース」 より
内容説明・目次
- 巻冊次
-
[v. 1] : us ISBN 9781592532247
内容説明
This book takes all the logos that were in Rockport Publisher's best-seller, LogoLounge and collects them in one small, neat, pictorial handbook for easy reference.There are no lengthy case histories, just logos, logos, and more logos. It's a fast-paced book featuring one to six logos per page to allow designers to easily shop for ideas. Logos are among the most important elements a designer can create, so it is no surprise that they are always looking for new, fresh ideas. LogoLounge delivers just that. Its predecessor showcased the logos along with the stories of how they came to be; this compact version puts the spotlight on the logos alone, making it the perfect handbook to logo design.
- 巻冊次
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v. 2 : us ISBN 9781592533923
内容説明
Packed with 2,000 logos from world-class designers.This book takes all the logos that were in Rockport Publisher's best-seller, Logo Lounge 2, and collects them in one small, neat, pictorial handbook for easy reference.
There are no lengthy case histories, just logos, logos, and more logos. It's a fast-paced book featuring one to six logos per page to allow designers to easily shop for ideas. Logos are among the most important elements a designer can create, so it is no surprise that they are always looking for new, fresh ideas. LogoLounge 2 delivers just that. Its predecessor showcased the logos along with the stories of how they came to be; this compact version puts the spotlight on the logos alone, making it the perfect handbook to logo design.
「Nielsen BookData」 より