In the company of demons : unnatural beings, love, and identity in the Italian Renaissance
著者
書誌事項
In the company of demons : unnatural beings, love, and identity in the Italian Renaissance
University of Chicago Press, 2006
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [219]-230) and index
内容説明・目次
内容説明
In its interpretation of Latin and Greek culture, Christianity contends that Satan is behind all classical deities, demigods, and spiritual creatures, including the gods of the household, the lares and penates. But Armando Maggi, an expert in Renaissance demonology, argues throughout "In the Company of Demons" that the great thinkers of the Italian Renaissance had a more nuanced and perhaps less sinister interpretation of these creatures or spiritual bodies.Through close readings of Giovan Francesco Pico della Mirandola, Strozzi Cigogna, Pompeo della Barba, Ludovico Sinistrari, and others, Maggi reveals that these demons speak through their sudden and striking appearances - their very bodies seen as metaphors to be interpreted. But the core trait of these spirits is compassion, and sometimes their odd, eerie arrivals are seen as harbingers or warnings to protect us. It comes as no surprise then that when spiritual beings distort the natural world to communicate, it is vital that we begin to listen.
「Nielsen BookData」 より