Connecting speaking & writing in second language writing instruction
著者
書誌事項
Connecting speaking & writing in second language writing instruction
(Michigan series on teaching multilingual writers / edited by Diane Belcher and Jun Liu)
University of Michigan Press, c2006
- : pbk
- タイトル別名
-
Connecting speaking and writing in second language writing instruction
大学図書館所蔵 全21件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 146-160) and indexes
内容説明・目次
内容説明
The importance of teaching reading and writing together has been established; now, we have a compelling argument for rethinking and reclaiming the speaking and writing connection. In this book, Weissberg reminds second language writing specialists about the work of Vygotsky and other sociocultural theorists and how social interaction and inner speech play an integral role in writing. In ""Connecting Speaking & Writing in Second Language Writing Instruction"", Weissberg shows how encouraging concurrent oral-writing proficiencies affects second language learners and how dialogue-writing relationships are developed through writing tasks, group activities, conferencing, dialogue journals, and teacher-written feedback. In short, his well-researched and theoretical treatment of this topic is likely to encourage more teachers to ""socialize"" their second language writing classrooms.
「Nielsen BookData」 より