Malory's contemporary audience : the social reading of romance in late medieval England
著者
書誌事項
Malory's contemporary audience : the social reading of romance in late medieval England
(Arthurian studies, 66)
D.S. Brewer, 2006
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [159]-167) and index
内容説明・目次
内容説明
New readings of the Morte Darthur place both book and author within the historical and cultural context of fifteenth-century England.
This book seeks to place Malory's Morte Darthur more firmly in its cultural and historical context. Its composition, in the mid to late fifteenth century, took place at a time of great upheaval for England, a period beginning with the loss of Bordeaux (and the Hundred Years War) and ending with the rise of Richard III. During this time the Morte was translated from numerous French sources, copied by scribes, and, finally, in July 1485, printed by William Caxton. The author argues that in this unique production history are reflected the ideological crises which loomed so massively over England's ruling class in the fifteenth century; and that the book is in fact inseparable from these crises.
THOMAS H. CROFTS is Assistant Professor of English at East Tennessee State University
目次
Introduction - Thomas Howard Crofts
The Text at Hand - Thomas Howard Crofts
Caxton's Preface: Historia and Argumentum - Thomas Howard Crofts
Malory's Moral Scribes: `Balin' in the Winchester Manuscript - Thomas Howard Crofts
Usurpation, Right and Redress in Malory's `Roman War' - Thomas Howard Crofts
No Hint of the Future - Thomas Howard Crofts
Epilogue: Two Gestures of Closure - Thomas Howard Crofts
「Nielsen BookData」 より