Vioces [i.e. Voices] for democracy : struggles and celebrations of transformational leaders
著者
書誌事項
Vioces [i.e. Voices] for democracy : struggles and celebrations of transformational leaders
(Yearbook of the National Society for the Study of Education, 105th,
National Society for the Study of Education , Distributed by Blackwell, 2006
- タイトル別名
-
Voices for democracy : struggles and celebrations of transformational leaders
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Voices for Democracy: Struggles and Celebrations of Transformational Leaders brings together superintendents' stories describing how they contend with the complex, demanding, and contested environments of today's schools, as they try to effect change. Authors include Beverly Hall, Superintendent of the Atlanta Public Schools, and Paul Houston, Executive Director of the American Association of School Administrators.
目次
Foreword: The superintendent: Championing the deepest purposes of education. 1. Introduction : the landscape of the superintendency: from despair to hope. 2. Confronting the universal disbelief that poor children can achieve at high levels. 3. Attacking the achievement gap in a diverse urban-suburban community: A curricular case study. 4. A tale of two cities. 5. A new superintendent embraces the role of teacher. 6. The importance of a "good fit". 7. Democracy during hard times. 8. Learning on the job : the education of a school board president in shared leadership. 9. Educational leadership as civic humanism. Commentaries. Constructivist superintendents. Making our own minds the object of our learning: three reasons to seek self-knowledge.
「Nielsen BookData」 より