Make believe in film and fiction : visual vs. verbal storytelling
著者
書誌事項
Make believe in film and fiction : visual vs. verbal storytelling
Palgrave Macmillan, 2006
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [213]-220) and index
内容説明・目次
内容説明
This study provides the first detailed contrast between the experiences of reading a novel and watching a movie. Kroeber shows how fiction evokes morally inflected imagining, and how movies reveal through magnification of human movements and expression subjective effects of complex social changes.
目次
Brutal Beginning: Imagining Murder/Watching Murder Moving Eyes, Moving Sculptures Inside and Outside Somebody Else's Fantasy Make Believe is Always a Story Single-Handed and Collective Make Believe Movies and Hyper-Visual Culture La Strada and the Conjecturing Imagination Madame Bovary : Linguistic Configurings of Imaginative Corruption Rashomon and Wuthering Heights Form in Visual Storytelling: Buster Keaton's The General Genre and Transforming Sources: High Noon Forenoon Seeing and Imagining Ethical Crises: High Noon : Afternoon Great Expectations : Insights from the Impossibility of Adaptation Magnifying Criminality: Fargo , Film Noir, and A Perfect World Innovative Lawfulness: Learning to Read Works Cited Index
「Nielsen BookData」 より