Cultural diversity, liberal pluralism and schools : Isaiah Berlin and education
著者
書誌事項
Cultural diversity, liberal pluralism and schools : Isaiah Berlin and education
(Routledge international studies in the philosophy of education, 17)
Routledge, 2006
- : hbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [158]-177
Includes index
内容説明・目次
内容説明
With debates on the relationship between cultural diversity and the role of schools raging on both sides of the Atlantic, the time is apt for a philosophical work that shines new light on the issues involved and that brings a fresh perspective to a political and emotive discussion.
Here Burtonwood brings the writing of British philosopher Isaiah Berlin to bear on the subject of multiculturalism in schools, the first time that his work has been applied to matters of education.
Tackling the often-contradictory issues surrounding liberal pluralism, this book poses serious questions for the education system in the US and in the UK.
目次
Acknowledgements 1. Isaiah Berlin and Liberalism 2. Political Philosophy, Cultural Diversity and Education 3. Cultural Diversity, Value Pluralism and the Curriculum 4. Faith-based and Cultural Identity Schools: A Liberal Defence? 5. Cultural Communities, Education and Right of Exit 6. National Identity and Education 7. In Pursuit of an Uncertain Future. Notes. References. Index
「Nielsen BookData」 より