Alain Leroy Locke : race, culture, and the education of African American adults
著者
書誌事項
Alain Leroy Locke : race, culture, and the education of African American adults
(Value inquiry book series, v. 133)
Rodopi, 2004
2nd ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [125]-132) and index
内容説明・目次
内容説明
This book fills a void in the scholarly treatment of Alain Locke by providing the reader with a comprehensive view of Locke's vision of mass, and adult, education as instruments for social change. It is representative of the remarkable optimistic manifesto of 1925 in which the "New Negro," by virtue of a cosmopolitan education emphasizing value pluralism, would become a full participant in American culture. This text delineates Locke's crucial contribution to the philosophy of adult education and provides insights into how he expected others to use his aesthetic, literary, and anthropological theories as instruments for social and political transformation.
目次
List of Illustrations
Editorial Foreword by J. Everet Green
Guest Foreword by Leonard Harris
Author's Preface
ONE. Introduction
TWO. Andragogy and the Education of African American Adults
THREE. Contributions to the Adult Education Movement
1. The Harlem and Atlanta Experiments
2. Associates in Negro Folk Education
3. National Conferences on Adult Education
FOUR. The Education Triumvirate: Washington, DuBois, and Locke
FIVE. Locke's Contemporary Importance and Universal Applications of Lockean Philosophy of Adult Education
Notes
About the Author
Illustrations
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より