Utopia in performance : finding hope at the theater
著者
書誌事項
Utopia in performance : finding hope at the theater
University of Michigan Press, c2005
- : cloth
- : pbk
電子リソースにアクセスする 全1件
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A passionate book that underscores the critical contribution that the theater arts can make to imagining a more just world What is it about performance that draws people to sit and listen attentively in a theater, hoping to be moved and provoked, challenged and comforted? In Utopia in Performance, Jill Dolan traces the sense of visceral, emotional and social connection that we experience at such times, connections that allow us to feel for a moment not what a better world might look like, but what it might feel like, and how that hopeful utopic sentiment might become motivation for social change. She traces these ""utopian performatives"" in a range of performances, including the solo performances of feminist artists Holly Hughes, Deb Margolin, and Peggy Shaw; multicharacter solo performances by Lily Tomlin, Danny Hoch, and Anna Deavere Smith; the slam poetry event Def Poetry Jam; The Laramie Project; Blanket, a performance by postmodern choreographer Ann Carlson; Metamorphoses by Mary Zimmerman; and Deborah Warner's production of Medea starring Fiona Shaw. While the book richly captures moments of ""feeling utopia"" found within specific performances, it also celebrates the broad potential that performance has to provide a forum for being human together, for feeling love, hope, and commonality in particular and historical (rather than universal and transcendent) ways.
「Nielsen BookData」 より