Video art
著者
書誌事項
Video art
Taschen, c2006
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The immediacy and accessibility of video makes it an ideal medium for artists who want to work with sound and moving image; no sooner than video cameras were available to the public in the 1970s were artists already beginning to experiment with the possibilities of video. Though it took decades for it to be widely embraced by mainstream art, video is now firmly accepted as an important medium, thanks to the work of artists such as Matthew Barney, Bruce Nauman, Bill Viola, and Gillian Wearing. In TASCHEN's "Basic Art" movement and genre series, each book includes a detailed introduction with approximately 30 photographs, plus a timeline of the most important events (political, cultural, scientific, sporting, etc.) that took place during the time period. The body of the book contains a selection of the most important works of the epoch; each is presented on a 2-page spread with a full-page image and, on the facing page, a description/interpretation of the work, a reference work, portrait of the artist, quotes, and biographical information.
「Nielsen BookData」 より