Current perspectives in special education administration
著者
書誌事項
Current perspectives in special education administration
(Advances in special education : a research annual, v. 17)
Elsevier JAI, 2007
- : hdk
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
Imprint varies: Bingley : Emerald JAI
内容説明・目次
内容説明
The contributors to this book cover theoretical aspects of leadership, current legal topics and issues, and best practices related to special education administration. They draw heavily from the current literature research base and best practices.
目次
List of Contributors Preface Changing Roles and Responsibilities of Special Education Administrators (Bakken, O'Brian, and Shelden) Legal Foundations of Special Education Administration (LaNear and Frattura) Administering Successful Multicultural Special Education Programs (Williams, Beachum, Obiakor, and McCray) Special Education Leadership in Urban Schools (Obiakor and Mukuria) Changes in Administering Special Education Programs in Rural Areas (Ashbaker and Wilder) Effective Adminisrative Strategies for Inclusive Charter School Settings (Drame) The Administrator's Role in Establishing Support Services for College Students with Disabilities (Obi and Obi) Administrating Discipline, Grading, and 504 Plans for Students with Special Needs (Deisinger) Disciplinary Considerations for Students with Autism Spectrum Disorders (ASD) (Burkhardt) A Model Self-advocacy Curriculum for Students with Disabilities (Szymanski) 21st Century Technology for School Administrators (Burke)
「Nielsen BookData」 より