Situations : a casebook of virtual realities for the English teacher
著者
書誌事項
Situations : a casebook of virtual realities for the English teacher
Boynton/Cook : Heinemann, c1995
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
In this book, Wagner and Larson give teachers a chance to practice strategies through "virtual reality." Each chapter opens with a vivid situation drawn from real-life experience, offering readers the opportunity to think about how they would or do respond to difficult day-to-day dilemmas, such as the student who reveals in her journal that she and a friend are doing drugs or the parent who accuses the teacher of racial bias because of the books she assigns. The best of current theory and practice comes together here. Although the perspectives represent the leading edge of the profession, they do not ignore the very real constraints teachers face. "Situations" will be useful to secondary English teachers who find themselves frustrated by idealistic or theoretical texts that seem out of touch with the problems of today's classroom -- problems wholly unlike those known even a decade ago. Preservice teachers will also enjoy this book because of its down-to-earth presentation.
「Nielsen BookData」 より