Jean Fautrier, 1898-1964
著者
書誌事項
Jean Fautrier, 1898-1964
Yale University Press, c2002
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"Exhibition tour: Patrick and Beatrice Haggerty Museum of Art, Milwaukee, 19 September - 29 December 2002 Miriam and Ira D. Wallach Art Gallery, New York, 28 January - 29 March 2003 Fogg Art Museum, Cambridge, 26 April - 20 July 2003."--T.p.verso
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Jean Fautrier, one of France's most important interwar and postwar artists, is perhaps best known for the "Otages", his series of abstract paintings featuring partially obliterated or disfigured faces -victims of Nazi atrocities in France during World War II. This work discusses his significance to the history of avant-garde and modern art. Essays examine Fautrier's early work of 1926-28 in relation to "art informel"; analyze the formal and social aspects of the "Otages" paintings; consider Fautrier's "Originaux multiples" of 1950, a radical series of original reproductions that questions modernist notions of the unique art object; and discuss the influence of American abstract expressionism on his late work. The book also includes contemporary critical essays on Fautrier written by leading French literary figures, including Andre Malraux, Jean Paulhan and Francis Ponge as well as a group of translated letters, sent by Fautrier to Malraux and Paulhan.
「Nielsen BookData」 より