Navigating through mathematical connections in grades 9-12
著者
書誌事項
Navigating through mathematical connections in grades 9-12
(Principles and standards for school mathematics navigations series)
National Council of Teachers of Mathematics, c2006
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 177-178)
内容説明・目次
内容説明
Making connections becomes increasingly important as students proceed through middle school and high school. This book shows ways of embedding connective processes in instruction in grades 9-12. Problems invite mathematical modelling, unify diverse content, call for different representations and encourage students to look back at their work to find connections. Activities feature such tasks as determining a dosage schedule for a prescription drug, making ""transit graphs"" to maximise travel through a canal and deciding when to accept a ""double dare"" in a simple game. The supplemental CD-ROM features interactive electronic activities, master copies of activity pages for students and additional readings for teachers.
「Nielsen BookData」 より