English fiction since 1984 : narrating a nation
著者
書誌事項
English fiction since 1984 : narrating a nation
Palgrave Macmillan, 2006
- : hbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 213-225) and index
内容説明・目次
内容説明
This book focuses on representative novels by eleven key English novelists who have broken from the realist novel of the post Second World War period. They have reacted to the Thatcherite revolution that thrust Britain into the modern world of multi-national capitalism by giving unusual fictional shape to the impact of global events and culture.
目次
Acknowledgements Introduction PART I: HISTORY, MODERNITY AND METAFICTION Preface Peter Ackroyd: Chatterton (1987) Julian Barnes: A History of the World in 10 1/2 Chapters (1989) Martin Amis: Time's Arrow (1991) A.S. Byatt: Angels and Insects (1992) Ian McEwan: Atonement (2001) PART II: NATIONAL CULTURES AND HYBRID NARRATIVE MODES Preface Salman Rushdie: The Satanic Verses (1988) Hanif Kureishi: The Buddha of Suburbia (1990) Kazuo Ishiguro: When We Were Orphans (2000) PART III: NARRATIVE CONSTRUCTIONS OF IDENTITY Preface Angela Carter: Nights at the Circus (1984) Jeanette Winterson: Written on the Body (1992) Graham Swift: Last Orders (1996) Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より