The arts as a weapon of war : Britain and the shaping of the national morale in the Second World War
著者
書誌事項
The arts as a weapon of war : Britain and the shaping of the national morale in the Second World War
(International library of war studies, 5)
Tauris Academic Studies, c2006
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [210]-236
Includes index
内容説明・目次
内容説明
An original piece of work on an unusual subject. This work is a strong social and cultural history with new information on many institutions familiar today (e.g. BBC, National Theatre) and it is a fascinating background to the contemporary relationship between government and the arts. In 1834, Lord Melbourne spoke the words that epitomised the British government's attitude towards its own involvement in the arts: 'God help the minister that meddles with Art'. One hundred years later, however, with the onset of World War II, that attitude changed dramatically when 'cultural policy' became a key element of the domestic front. "The Arts as a Weapon of War" traces the evolution of this policy from the creation of the Committee for the Encouragement of Music and the Arts, in 1939, to the drafting of the Arts Council's constitution in 1945. From the improvement of the National Gallery to Myra Hess's legendary concerts during the blitz, Jorn Weingartner provides a fascinating account of the powerful policy shift that laid the foundations for the modern relationship between the government and the arts.
「Nielsen BookData」 より