Freak shows and the modern American imagination : constructing the damaged body from Willa Cather to Truman Capote
著者
書誌事項
Freak shows and the modern American imagination : constructing the damaged body from Willa Cather to Truman Capote
(American literature readings in the 21st century)
Palgrave Macmillan, 2006
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [171]-183) and index
内容説明・目次
内容説明
This book examines the artistic use of freak shows between 1900-1950. During this period, the freak show shifted from a highly popular and profitable form of entertainment to a reviled one. But why? And how does this response reflect larger social changes in the United States at the time? Fahy examines this change and how artists responded.
目次
Introduction 'Helpless Meanness': Constructing the Black Body as Freakish Spectacle War-Injured Bodies: Fallen Soldiers in American Propaganda and the Works of John Dos Passos, Willa Cather, Ernest Hemingway, and William Faulkner Worn, Damaged Bodies in the Great Depression: FSA Photography and the Fiction of John Steinbeck, Tillie Olsen, and Nathanael West 'Some Unheard-of Thing': Freaks, Families, and Coming of Age in Carson McCullers and Truman Capote Breakfast at Brian's Epilogue
「Nielsen BookData」 より