A woman scorn'd : responses to the Dido myth
著者
書誌事項
A woman scorn'd : responses to the Dido myth
Faber, 1998
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
One of the most compelling and durable of the great classical myths is that concerning Dido and Aeneas, which throughout the centuries has been appropriated and misappropriated for political and artistic ends. It offers much material for such uses: the representation of a city (Carthage) as an exotic encapsulation of the East: Dido's lack of constancy and the paradox of Aeneas, who has already abandoned his wife in Troy, but who, in abandoning Dido, remains true to Rome; the seduction of women in literature; the reworking of the myth to reflect Restoration politics. In this book, ten contributors from the fields of fine art, history, English literature, classics and music examine the myth in its complexity and ambiguity. Their findings indicate emphatically that Purcell's opera is very far from being merely a quaint baroque entertainment.
「Nielsen BookData」 より