Hans Bellmer
著者
書誌事項
Hans Bellmer
Hatje Cantz, c2006
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalogue of the exhibition held at Staatliche Graphische Sammlung München, Pinakothek der Moderne, Jun. 29-Aug. 27, 2006 and Whitechapel Art Gallery, London, Sep. 20-Nov. 19, 2006
"Exhibition organized by Centre Pompidou, Musée National d'Art Moderne, Paris. Curators: Agnès de la Beaumelle and Alain Sayag" -- T.p.
Includes bibliographical references (p. 276)
内容説明・目次
内容説明
The Surrealists' fascination with dolls and machines that resembled humans is especially evident in the work of Hans Bellmer (1902-1975), the subject of this comprehensive monograph. Rejecting the Nazis' Aryan ideals, the artist spent the years after 1933 creating disturbing dolls out of wax, wood, flax, plaster and glue--equipped with wigs and glass eyes. Photographs of these fetishistic simulacra were published in Minotaure, the Surrealists' magazine, and eagerly supported by members of Andre Breton's circle. After immigrating to Paris, Bellmer continued to develop his erotic obsessions through his art, now influenced by the writings of the Marquis de Sade and Georges Bataille, and began to collaborate with his companion, the German artist Unica Zurn. Deeply involved in Freudian discourse, his drawings, lithographs and photographs investigate psychoanalytic theories around hysteria and transference and reveal a singular exploration into the relationship between language and the body.
「Nielsen BookData」 より