Implementing the whole curriculum for pupils with learning difficulties
著者
書誌事項
Implementing the whole curriculum for pupils with learning difficulties
David Fulton, c1996
Rev. ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
***記述は遡及データによる
内容説明・目次
内容説明
Building upon the ideas explored in "Redefining the Whole Curriculum ....", this book presents practical means of addressing the whole curriculum for pupils with learning difficulties. It draws upon successful classroom practice and explores ideas developed by teachers in a variety of situations.
目次
- Schools should decide
- developing a curriculum for the seniors department
- personal and social education in a school for pupils with severe learning difficulties
- beyond the simple audit
- a modular approach to the curriculum for pupils with learning difficulties
- a multi-disciplinary approach to the whole curriculum
- planning for communication
- information technology across the curriculum
- providing opportunities for effective learning
- devising and implementing a cross curricular school recording system
- pupil participation in their own records of achievement
- advocacy, not just another subject.
「Nielsen BookData」 より