Special needs and the national curriculum, 1991-92
著者
書誌事項
Special needs and the national curriculum, 1991-92
HMSO, 1994
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
At head of title page : Office for Standards in Education
***記述は遡及データによる
内容説明・目次
内容説明
Nationally, about 20 per cent of the school population have special educational needs at some time in their schooling. This report is concerned with the response of maintained ordinary and special schools to the mandatory National Curriculum requirements over the school year 1991-92. Across all the schools inspected, 28 per cent of the lessons seen were judged to be good or very good, but almost half the pupils in special schools were still not receiving a satisfactorily broad and balanced curriculum which complied with National Curriculum requirements. Teachers in all types of school were highly committed to inservice education and training on the National Curriculum.
目次
- Main findings
- the report
- teaching and learning curriculum and organization assessment, recording and reporting
- staffing and staff development
- accommodation and resources
- issues.
「Nielsen BookData」 より