A theory of marketing : outline of a social systems perspective

著者

    • Lüdicke, Marius K.
    • Giesler, Markus

書誌事項

A theory of marketing : outline of a social systems perspective

Marius K. Lüdicke ; with a foreword by Markus Giesler

(Gabler Edition Wissenschaft)

Deutscher Universitäts-Verlag, 2006

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注記

Originally presented as the author's thesis (doctoral) -- Universität St. Gallen, 2006

Includes bibliographical references (p. 171-189)

内容説明・目次

内容説明

Marius Ludicke documents and explains the largely abandoned scholarly ambition to develop a general theory of marketing. Drawing on Luhmannian social systems theory the author proposes a fundamentally different comprehensive concept of marketing that fulfills foundational scholarly and managerial requirements in an unprecedented way.

目次

Theory: Marketing, Branding, Sociology Critique: Exchange, Change Methods Marketing as a Social System Implications

「Nielsen BookData」 より

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詳細情報

  • NII書誌ID(NCID)
    BA81083697
  • ISBN
    • 3835003046
  • 出版国コード
    gw
  • タイトル言語コード
    eng
  • 本文言語コード
    eng
  • 出版地
    Wiesbaden
  • ページ数/冊数
    xv, 189 p.
  • 大きさ
    21 cm
  • 分類
  • 件名
  • 親書誌ID
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