Video art : the Castello di Rivoli collection
著者
書誌事項
Video art : the Castello di Rivoli collection
Skira , Distributed in North America by Rizzoli International, c2005
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
At head of title: Museum of contemporary art
内容説明・目次
内容説明
Over the last four decades video art has undergone numerous transformations. If in its early years, during the mid sixties, video was used by artists to record performances created in an isolated studio, it also offered an important creative environment which defined new spaces and an alternative language to the mass codes used by television. In the `80s video took on the form of a projected image that was capable of defining a totally new type of space inside which spectators could move while surrounded by a hypnotic electronic embrace. More recently with digital technology artists can compete with the magic of cinema and develop a singularly fertile exchange with it that has been fundamental in developing the poetic language of video works today.
「Nielsen BookData」 より