Nazi cinema as enchantment : the politics of entertainment in the Third Reich
著者
書誌事項
Nazi cinema as enchantment : the politics of entertainment in the Third Reich
(Studies in German literature, linguistics, and culture / edited by James Hardin)
Camden House, 2006
[Repr. pbk. ed.]
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [265]-285) and index
1st published 2004
内容説明・目次
内容説明
Explores how entertainment cinema served everyday fascism in Nazi Germany.
Hitler's regime not only terrorized its citizens; it also seduced them, offering stability, a traditional value system, a sense of belonging, and hope of a better standard of living. Nazi cinema was part of this seduction, expressing positive social fantasies and promoting the enchantment of reality, so that one would want to share in the dream at any price. This interdisciplinary study, based on exhaustive research in German archives, examines how thirteen films from five genres - the historical musical, the foreign adventure film, the home-front film, the melodrama, and the problem film - enchanted audiences and enacted shared stories that can tell us much about how family, community, history, the nation, and the war were imagined in Nazi Germany.
Mary-Elizabeth O'Brien is Professor of German at Skidmore College.
目次
Introduction
History, Utopia, and the Social Construction of Happiness: The Historical Musical
Mapping German Identity: The Foreign Adventure Film
The Celluloid War: The Home-Front Film
Discontented Domesticity: The Melodrama
The Forbidden Desires of Everyday Life: The Problem Film
Epilogue
Works Cited
Index
「Nielsen BookData」 より