Eroticism on the Renaissance stage : transcendence, desire, and the limits of the visible
著者
書誌事項
Eroticism on the Renaissance stage : transcendence, desire, and the limits of the visible
(Cambridge studies in Renaissance literature and culture, 30)
Cambridge University Press, 2006, c1998
- : paperback
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This digitally printed first paperback version 2006" -- T.p. verso
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In this 1998 book, Celia Daileader explores the paradoxes of eroticism on the stage in early modern England, where women and their bodies (represented by boy actors) were materially absent and yet symbolically central. Her starting point is the theoretical and theatrical problem of sexual acts that take place offstage, which is a paradigm for the limits of the visible in Renaissance theatre. The space that lies offstage becomes an imaginary realm, encompassing both spiritual and erotic transcendence. In accounting for its power, Daileader looks to the suppression of religious drama in England and the resulting secularization of the stage. Focusing on the link between absence and desire, and discussing a wide range of drama from Corpus Christi plays to Shakespeare, her argument draws together questions about sexuality and the sacred, in the bodies - of Christ and of woman - that are banished from the early modern English stage.
目次
- List of illustrations
- Acknowledgments
- 1. Entrances: sex, women, God
- 2. Offstage sex and female desire
- 3. Body beneath/body beyond
- 4. (Off)Staging the sacred
- 5. Obscene and unseen
- 6. Ejaculations and conclusions: toward an erotic theoretics
- Appendices
- Notes
- Index.
「Nielsen BookData」 より