Theatre, finance and society in early modern England
著者
書誌事項
Theatre, finance and society in early modern England
(Cambridge studies in Renaissance literature and culture, 31)
Cambridge University Press, 2006, c1999
- : paperback
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This digitally printed first paperback version (with correction) 2006" -- T.p. verso
内容説明・目次
内容説明
This interesting study examines emotional responses to socio-economic pressures in early modern England, as they are revealed in plays, historical narratives and biographical accounts of the period. These texts yield fascinating insights into the various, often unpredictable, ways in which people coped with the exigencies of credit, debt, mortgaging and capital ventures. Plays discussed include Shakespeare's The Merchant of Venice and Timon of Athens, Jonson's The Alchemist and Massinger's A New Way to Pay Old Debts. They are paired with writings by and about the finances of the corrupt Earl of Suffolk, the privateer Walter Raleigh, the royal agent Thomas Gresham, theatre entrepreneur James Burbage, and the Lord Treasurer Lionel Cranfield. Leinwand's new readings of these texts reveal a blend of affect and cognition concerning finance that includes nostalgia, anger, contempt, embarrassment, tenacity, bravado and humility.
目次
- Acknowledgments
- Introduction: affective economies
- 1. Credit crunch
- 2. Debt restructuring
- 3. Mortgage payments
- 4. Venture capital
- Afterword
- Notes
- Index.
「Nielsen BookData」 より