Sexual politics and the romantic author
著者
書誌事項
Sexual politics and the romantic author
(Cambridge studies in romanticism, 29)
Cambridge University Press, 2006, c1998
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published 1998, this digitally printed first paperback version 2006"--T.p. verso
Bibliography: p. 173-185
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Exploring a range of early nineteenth-century cultural materials from canonical poetry and critical prose to women's magazines and gift-book engravings, Sexual Politics and the Romantic Author offers new perspectives on the role of gender in Romanticism's defining paradigms of authorship. The Romantic author's claim to individual agency is complicated by its articulation in a market system perceived to be impelled in large part by fantasies of female desire - by what women read and write, what they buy and sell, how they look, and where they look for pleasure. These studies in the contested public spaces of literary labour elaborate the fundamental, if invisible, function of the woman as embodiment of authorial ambivalence in writing by Austen, Byron, Coleridge, William Hazlitt, Sarah Hazlitt, Leigh Hunt, Keats, Mary Shelley, William Wordsworth, and others.
目次
- List of illustrations
- Acknowledgments
- Introduction: invisible girls
- 1. A woman's profession: sexual difference and the romance of authorship
- 2. The writer's ravishment: Byron's body politics
- 3. Classifying romanticism: the milliner girl and the magazines
- 4. Disfiguring economies: Mary Shelley's gift-book stories
- 5. The author's progress: William Hazlitt's Keswick escapade and Sarah Hazlitt's Journal
- 6. Romanticism in the drawing room: Austen's interiority
- Notes
- List of works cited
- Index.
「Nielsen BookData」 より