100 views of Mount Fuji
著者
書誌事項
100 views of Mount Fuji
British Museum Press, 2001
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
[2001年5月11日-7月29日:British Museum](オンライン), 入手先<http://www.britishmuseum.org/explore/online_tours/japan/views_of_mount_fuji/100_views_of_mount_fuji_a_sel.aspx>, (参照2007-11-13)
Bibliography: p. 159-160
内容説明・目次
内容説明
Mount Fuji is renowned worldwide as Japan's highest and most perfectly-shaped mountain. Serving as a potent metaphor in classical love poetry and revered since mediaeval times by mountain-climbing sects of both the Shinto and Buddhist faiths, Fuji has taken on many roles in ancient Japan. This volume explores a wide range of manifestations of the mountain in more recent visual culture, as portrayed in 100 works by Japanese painters and print designers from the 17th century to the present in the collections of The British Museumn. Featured alongside traditional paintings of the Kano, Sumiyoshi and Shijo schools are the more individualistic print designs of Katsushika Hokusai, Utagawa Hiroshige, Munakata Shiko, Hagiwara Hideo and others. New currents of empiricism and subjectivity have enabled artists of recent centuries to project a surprisingly wide range of personal interpretations onto what was once regarded as such an eternal, unchanging symbol.
「Nielsen BookData」 より