Rethinking faculty work : higher education's strategic imperative
著者
書誌事項
Rethinking faculty work : higher education's strategic imperative
Jossey-Bass, c2007
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 333-354) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Written for educators, administrators, policy makers, and anyone else concerned with the future of higher education, Rethinking Faculty Work shows how changes in higher education are transforming the careers of faculty and provides a model that makes it possible for all faculty to be in a position to do their best. This important resource offers a vision of academic workplaces that will attract superb faculty committed to fulfilling the missions of the universities and colleges where they work.
目次
Preface xi
About the Authors xxi
Part One: Higher Education' s Changing Context 1
1. The Changing Context for Faculty Work and Workplaces 3
2. Trends in the National Workplace 24
3. Faculty Appointments and Faculty Members: Diversification, Growth, and Diversity 49
4. The Academic Profession Today: Diverse Appointments to Meet Diverse Needs 66
5. Attracting and Retaining Excellent Faculty 102
Part Two: The Framework 125
6. The Framework of Essential Elements 127
7. Respect: The Foundation for the Essential Elements 145
8. Shared Responsibility and Joint Leadership 157
Part Three: The Essential Elements 191
9. Equity in Academic Appointments 193
10. Academic Freedom 226
11. Ensuring Flexibility in Academic Appointments 239
12. Professional Growth 280
13. Collegiality 305
14. Why Rethink Faculty Work and Workplaces? A Call to Action 321
References 333
Name Index 355
Subject Index 361
「Nielsen BookData」 より