Blue vaudeville : sex, morals and the mass marketing of amusement, 1895-1915
著者
書誌事項
Blue vaudeville : sex, morals and the mass marketing of amusement, 1895-1915
McFarland, [2007]
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published as the illustrated case bound edition in 2004.
Includes bibliographical references (p. 187-191) and index
内容説明・目次
内容説明
This work reveals the often racy, ribald, and sexually charged nature of the vaudeville stage, looking at a broad array of provocative performers from disrobing dancers to nude posers to skimpily dressed athletes. Examining the ways in which big-time vaudeville nonetheless managed to market itself as pure, safe, and morally acceptable, this work compares the industry's marketing and promotional practices to those of other emergent mass-marketers of the vaudeville era in the late nineteenth and early twentieth century. Included are in-depth examinations of important figures from the vaudeville stage such as Annette Kellerman and Eva Tanguay. The work attempts to address historical context as one means of understanding these performers with an appreciation for their rebelliousness. It discusses censorship and content control in the vaudeville era, and concludes with an analysis of film's part in the fall of vaudeville. Many photographs, cartoons, and other illustrations are included.
「Nielsen BookData」 より