Understanding global media

著者

    • Flew, Terry

書誌事項

Understanding global media

Terry Flew

Palgrave Macmillan, 2007

  • : hardback
  • : pbk.

大学図書館所蔵 件 / 7

この図書・雑誌をさがす

注記

Includes bibliographical references(p. 223-252) and index

内容説明・目次

内容説明

Understanding Global Media offers a comprehensive overview of global media production and circulation. The book analyzes media industries, production, content, audiences and policies on an international scale and draws insight from a range of perspectives, including politics, media and cultural studies, and economic and cultural geography.

目次

Introduction to Global Media: Key Concepts and Issues.- Theories of Global Media.- Globalization and Global Media Corporations.- Global Media, the Knowledge Economy and the New Competition.- Global Media Cultures.- From Sovereignty to Software: National Media Policies in an Age of Global Media.- Conclusion.

「Nielsen BookData」 より

詳細情報

  • NII書誌ID(NCID)
    BA82357470
  • ISBN
    • 9781403920485
    • 9781403920492
  • LCCN
    2006052503
  • 出版国コード
    uk
  • タイトル言語コード
    eng
  • 本文言語コード
    eng
  • 出版地
    Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York
  • ページ数/冊数
    x, 261 p.
  • 大きさ
    24 cm
  • 分類
  • 件名
ページトップへ