Evidence-based librarianship : case studies and active learning exercises
著者
書誌事項
Evidence-based librarianship : case studies and active learning exercises
(Chandos information professional series)
Chandos, 2007
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book features case studies and active learning exercises related to using evidence-based approaches in several types of academic libraries. Evidence-Based Librarianship is a vital reference to practicing librarians, library science students, and library science educators as it focuses on applying practice-based evidence gleaned from users, direct observation, and research.
目次
- Designing a curriculum in evidence-based practice for master's students in library and information science
- Action research and information literacy: A case study at the University of Parma
- Harnessing the power of information
- What, so what, now what
- Evidence-based librarianship Down Under: Improving a nation's resource-sharing
- A new paradigm for morning report: A collaborative effort between the Department of Internal Medicine and the Medical Library
- Reaching out to research students: Information literacy in context
- The Cal Poly digital learning initiative.
「Nielsen BookData」 より