Michael Taylor : a geometry of meaning
著者
書誌事項
Michael Taylor : a geometry of meaning
Hudson Hills Press, c2006
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 269-282) and index
内容説明・目次
内容説明
As one of the pioneers of glass art, Michael Taylor helped open the door for glass as a creative means of expression. His original vision as a glass artist offers a way of perceiving this translucent form as a highly sophisticated art genre. His integration of laminated blocks of cast glass in which varying colours are placed against one another in a network of complex interlocking variations represents a vital contribution to the world of glass art. In his vast body of work spanning thirty-five years, Taylor demonstrates he well understands the science of glass, grasping its poetry, symbolism, and allegorical strengths. In his hands, glass is transformed into light, and the energy it holds is that of inspiration. With 260 stunning colour plates, incisive introductory essays, and a detailed conversation with the artist about his process and central artistic influences, this publication chronicles the evolution of Michael Taylor's art from ceramicist to glassmaker, from Modernist to Neo-Constructivist.
「Nielsen BookData」 より