Eric Rohmer
著者
書誌事項
Eric Rohmer
(French film directors)
Manchester University Press , Distributed exclusively in the USA by Palgrave, 2007
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Filmography": p. [195]-206
"Select bibliography": p. [207]-210
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Few filmmakers have taken the principle of the 'talking picture' so far as Eric Rohmer, the internationally reknowned director of the Moral Tales, Comedies and Proverbs, and Tales of the Four Seasons cycles. Occasionally dismissed as precious or overly literary, Rohmer's features may leave the impression that there is more to listen to than to look at. Yet as the secretive director (b. Maurice Scherer in 1920) points out, dialogue is no less engaging than the best gunfights, and if his characters prefer discussing love to making it, they are no less the 'heroes' of the stories they tell.
Charges of political conservatism aside, the author of My Night at Maud's, Summer and such period films as Perceval and the all-digital The Lady and the Duke emerges - like Hitchcock before him - as a singular inventor of cinematic forms. This critical overview, which contains an extensive bibliography and a filmography, will appeal to students of Film Studies, French Studies, and enthusiasts. -- .
目次
Introduction
1. Career overview
2. Theory and criticism
3. Style and technique
4. Seriality and theme
5. Literature and history
Conclusion -- .
「Nielsen BookData」 より